söndag 13 januari 2008

Sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne...

Idag är det sol och vi har just kommit från Ånnaboda. Köttfärsen (inte ICA:s) står på tining i micron så snart ska det bli pasta och köttfärssås, mums! Hungrig som en varg är jag efter den lilla skidturen. En mil till att lägga till de avverkade, nio, just nu. Kändes riktigt bra idag. Bra glid och ordentligt fäste, hurra. Kanske har jag fått in lite bättre teknik. Både Elin och Linda var med idag och Elin fortsätter att visa sitt gillande med sitt uhmm, uhmm. Idag fick hon också prova på lite glid, heja, heja.

I går städade jag "verkstan". Så himla skönt att få koll på alla pryttlar. Njuter nu av ett rent bord som inbjuder både till pärlskapelser och LO:s. Just nu har jag en LO om Linda på gång. Har gjort några nu i det sista men har ännu inte erövrat nödvändiga kamerakunskaper ännu för att kunna få in foton i datorn. Eller det handlar faktiskt om att jag inte fått till att fota dem ännu. Men det är väl ingen brådska med det...

På tisdag åker Lasse till Kina. Det ÄR väl himla orättvist att han som varit i nästan hela världen bara får åka och åka. Det vore väl bättre att jag åkte så jag kunde kolla efter pärlor och sånt i stället. Men vi har haft pärlkurs så OM han skulle dyka på några pärlor så vet han lite vad jag vill ha.

Nu plingar micron, dags att ställa sig vid spisen alltså. Sen blir det vila, det är buggkurs i kväll...

2 kommentarer:

Moi sa...

Sol hit och dit...skitigt och smutsigt är det med denna vintersol!!!

Nu ska jag tipsa frun om att det går utmärkt att boka sig en biljett till "långbortistan" när som helst, hur som helst, var som helst - "men du kommer ju aldrig ut på nåt roligt".

Kramar - och sengrattis!

Malinmittilivet sa...

Du... kolla in malinmittilivet.blogspot.com...