söndag 6 januari 2008

Nya äventyr

Ännu en utmaning att anta. Jag har ägnat eoner av tid till att försöka ta mig in och få betala dryga tvåtusen kronor för att jag och Lasse under ungefärligen ett dygn ska få sitta skavande fram och tillbaka på en cykelsadel medan benen tappert kämpar sig uppför och nerför runt den där jä*la sjön. Jag greps nästan av panik när jag insåg att idag är sista dagen att betala om priset inte ska öka med en dryg femhundring. Dessutom varslades det för att loppet i det närmaste är FULLT. Och vad ska jag då ta mig för sista helgen före midsommar?!? Skrik och panik! Nu på kvällskvisten samarbetade äntligen banken och, YES, vi är på. Med ben som dock inte samarbetar alls i skidspåren och sönderskavda hälar känns det underbart att veta att när och om Vasan blir genomförd så finns det nya hägrande mål, hurra. Men jag kämpar på och har nu fem friska, härliga mil i benen.

Annars har det varit kalas idag. Fick mysig frukost på sängen och har haft kaffegäster nästan hela dagen. Det gillar jag. Många fina blommor och paket har jag också fått. Alla är så snälla! Tack!

Kameran dök upp i fredag som jag hoppats på så snart kan det dyka upp bilder här igen. Ska bara lära mig hur man gör först. Så här långt verkar den vara precis det jag ville ha. Ska bli kul att få leka lite med den så jag lär mig mera...

5 kommentarer:

Linda sa...

GRATTIS får man väl passa på att säga.Hoppas att du hade en helt underbar dag.

Och det var ju härligt att höra att du vet vad du ska göra helgen före midsommar.=0)

Kram Linda

Anonym sa...

Men grattis...det var ett bra beslut. Behöver du hjälp med att pumpa däcken då?

Hälsningar
Claes Ohlsson /Vallachef

jeanettew sa...

Vad roligt att du bloggar igen :O)

Skulle aldrig falla mig in att skava 30 mil runt Vättern....Du kan få ta min runda med. Har väl lovat i något svagt ögonblick att jag någon gång under mitt liv ska åka detta...hmmm...Känns ganska långt borta kan jag säga...*ler*

jeanettew sa...

glömde säga GRATTIS på födelsedagen...*skäms* att jag missade det...

Moi sa...

Här inväntas väderleksrapport. Blir det ok väder så slår jag nog till på en återbudsplats, annars får det vara.Jag ska bli en finväderscyklist, ta mig tusan!