onsdag 16 januari 2008

Fejk eller...

VAB idag igen... Igår var hon ju pigg och nyter som en nyponros så idag hade jag bestämt, det blir dagmamma. Men efter att ha druckit vällningen var det på nytt ett litet återfall. Hm, hon reagerar nog på vällingen tänkte jag och framhärdade i dagmammeplanen. Men väl där så såg hon ju lite blek och emlig ut så, ja, vad sjutton, vi är väl hemma i dag också då. Lämnade sonen vid hans skola och tog en lite tur till jobbet för att meddela att det blir inget idag heller. Japp, då händer det igen. Men nu var jag ju på bettet och kunde parera med påse och papper. Snabbt från jobbet och nu var det väl bara bita i det sura äpplet. Det ÄR väl magsjuka då, fast den konstigaste jag har varit med om... Hoppas bara att jag inte generöst försett både barngrupp och arbetsplats med en släng av efterlängtad magsjuka.

Har tillbringat dagen med en sovande småflicka på soffan och en telefonlur i örat och haft ingående diskussioner om världsproblem, familjeproblem, barnproblem, skolproblem och annat smått och gott. Finns värre saker att göra en onsdag. Har också nattat maken som ringde runt lunch och var på väg i säng. Han hade inte sovit i en sådan sedan han lämnade hemmet igår morse. Kvällen bjuder annars på ett besök i vildmarken, om jag inte kan känna efter lite extra och kanske spåra ett litet lätt illamående som förebådar ännu ett magsjukeutbrott...

2 kommentarer:

Skatan sa...

Håller tummarna för att det ger med sig - snart!

/Okänd Skata

Linda sa...

Det låter som om du har lite att stå i.
Hoppas verkligen att det inte är magsjuka.