måndag 22 oktober 2007

Uschdag...

Tjafs med femåringen, tjafs med trettonåringen, tjafs med, eller nåja, kanske inte med den blivande nittonåringen och snart måste jag gå ut och väcka draken i uthuset (=sonen). Undrar om det är jag som är stingslig och lättretad. Känns liksom uppförsbacke hela tiden.

Men i alla fall... Fick ju snusa på liten Axl i söndag och det var mysigt. Ser redan fram emot att få åka dit igen. Det är otroligt vad små de är när de är nya. Och i morgon är det födelsedag. Johanna blir nitton och det blir lite kalas. Hon skrev kontrakt på lägenhet med pojkvännen igår och from första december ska de bli sambo. Uj, uj! Hoppas att det löser sig med jobb bara, fast det verkar ju som de hankar sig fram. Nu har hon i alla fall betalt när hon jobbar och det är ju en klar förbättring.

Annars leker jag helst med pärlor just nu. Så himla skönt att bara stänga av allt annat och bara fundera på vad som blir finast ihop. Det är mycket roligare än tvätt och städning, visst är det underligt? Men jag tar mig lite tid och tänker att det andra, det finns ju kvar...

1 kommentar:

Moi sa...

"Draken i uthuset!...ha,ha,ha,ha...Tror du det finns plats för en till där? Eller du kanske har utrymme för tre till??? Du som snart förlorar en. Jag menar så att summan av lasterna alltid är konstant;)! Och så snäll och duktig man som du också har...:)