fredag 12 oktober 2007

Lite babbel...

Det var då märkvärdigt... Jag har barn med gummibands effekt! Jag menar att knappt har man transporterat dem med möblemang och allt till annan ort så är de, vips, tillbaka igen. Så nu är det AF, SYV och diverse bemanningsföretag som gäller. Hon har redan hunnit med att prova på gratisarbete hos BAD-corp (vem hade väntat sig annat med ett sådant namn). Andra övervägda förslag är reklamutdelning och au pair i eget hem. Superlockande förstås! Men än finns det hopp. Vägledning och några ev. kurser under våren kan kanske göra framtida yrkesval något klarare.

Annars är det mycket jobb nu och det känns bra att vara i gång. Och i morgon ska det scrappas hela dagen lång. Får se om jag lyckas få ihop något. Kanske ett födelsedagskort till stundande födelsedagsfirande i Kumla. Mamma blir 75 år. Tänk vad stor hon har blivit!

Nej, nu ska jag nog dyka ner i mina pärllådor igen...

Inga kommentarer: