onsdag 24 oktober 2007

Lite mindre usch idag...

Å än slank hon hit och än slank hon dit och än slank hon ner i diket. Å så upp igen. Lite luft under vingarna idag alltså. Kan ha något att göra med att jag var mycket generös och frikostigt delade med mig av eländet under gårdagen till alla som kom i min väg. Jag får bara hoppas att mina nära och kära inte dukar under av tyngden. (Hur är det med ryggen, Teres?) I dag rustas det till kalas. Närmare bestämt nittonårskalas så det blir inga ballonger och serpentiner. Eller kanske förresten... Inser plötsligen att det förmodligen är den sista födelsedagen hon firar under mitt tak eftersom hon ju flyttar i december. Mmm, svårt det där... Va... att ha vuxna barn. Jag får klura en del på det. Det måste ju innebära att jag också är i det närmaste vuxen. Fast det kan väl aldrig vara möjligt ändå?

1 kommentar:

Moi sa...

Jamen, då är du ju redo för ytterligare ett barn!!!

Stort grattis till Saffy - hurra,hurra,hurra!!! Vad kan en sådan liten flicka tänkas vilja ha i present då - en barbie, Bratz eller färgpennor? Och du, jag har klurat ut hur gammal du är för läääänge sedan. Det är ju inte alla som har förmånen att få lära känna tant i allt frn "Tant Raffa -baddräkten" till Byxorna med stort B som inkluderar barnkudde. Samtligt och alltid i prydlig huvudbonad ;).