söndag 4 maj 2008

Långhelg

Det blir inte alltid som man tänkt sig. Med långhelg i antågande gjordes stora planer upp. Evelyn skulle komma eftersom hon ansatts av stort scrapsug. Vi ordnade med utrymme i källaren och bjöd in fler hågade. Jag lade också upp cykelträningen med tanke på evenemanget och förlade torsdagens tur via Kumla (läs Stellas) för att få lite nyheter till fredagen. Och så kommer fredagen och med den också magsjuka till Gyltenäs så det blev ingen scrapp alls för E som fick packa upp sina prylar till en annan gång. Men vi andra fick i alla fall en dag med scrapp pch trevligt samkväm, tyckte jag i alla fall.

Jag har fortsatt lite så hela helgen tycker jag. Med scrapp och samkväm alltså. Avslutningsfest på buggen på lördagen och en och annan cykeltur, 30,1 mil, i benen nu. Jag hade fått ett tävlingskit av Jenny som jag skulle "göra en Lisa" på, dvs jag skulle klämma ur så mycket som möjligt ur det. Är ju omåttligt förtjust i kit och stimuleras av utmaningen att få ut så mycket som möjligt av ett begränsat material. Så nu är kitet slut, i alla fall pappren, och jag hatt fått i hop 11 layouter och 8 kort. Jag har verkligen hållt mig till kittet och bara lagt till bokstäver och ett par cardstock. Det här är allt som blev över: Återkommer med bilder på alstren så småningom...

Är också omåttligt stolt över sonen som titulerar sig festivalarrangör. I helgen har han och några andra killar hållt i Örebro underground festival. Intevju i tidningen och allt...

1 kommentar:

teres sa...

Man skulle kunna säga att du nog är den enda som verkligen kan scrappa skiten ur ett kit.......imploderad ;)!

kramen kram