söndag 10 februari 2008

Utarbetade benmuskler

I helgen har de fått jobba, benmusklerna. I går var det dags för långtur. Fyra mil hade jag tänkt. Och så vaknade jag med snuva och ont i halsen. Attans, men jag hör ju till det envisa (eller möjligen dumdristiga) släktet så jag gav mig ändå ut i spåret... Man kan ju alltid sluta om det blir jobbigt eller man mår dåligt. Men väl där så är det som att det där med att inte komma så långt som jag tänkt inte är ett alternativ. Så sexton varv senare var jag aningens mör och då var det himla gott med varm choklad. Jag höll räkningen på varven genom att göra avtryck i snön med staven för varje avklarad etapp. Sen bar det hemmåt till soffan för någon timmas vila för att sedan skrapa ihop resterna och hälla i en jeansförpckning och hoja till kvällens begivenhet, rockfest. Vi hade startat lite hemma och var någorlunda smärtfria när vi kom till ort och ställe. Man kan säga att jag gick i barndom (eller ungdom) och hade väldigt trevligt på dansgolvet. Tack och lov för compeed och då under kvällen hördes inga protester alls från benen. Men i morse... Aj, aj! Men idag är det ju söndag och buggkurs. Och det går ju inte att missa. Så det fick bli en omgång till. Men nu tycker jag att jag har gjort mig förtjänt av stillasittande aktiviteter (läs scrappande) några dagar...

2 kommentarer:

Malinmittilivet sa...

Oj, oj, oj, sicken hurtbulle... Själv jobbar jag inte lika aktivt men dock på att få bättre kondis (inte lika med konditori...). Men till din nivå når jag aldrig...

Säg till om du behöver benmassage. Fick en kruskavel i födelsedagspresent!

Moi sa...

Bah! Ont ska med ont fördrivas - helt riktigt! Det är rätta takter det ;)!