onsdag 15 augusti 2007

What's new?

Jo, här händer det grejer... Elin, Linda och jag var på stan och köpte textilfärg. Och hur kom det sig då?? Jo, jag och Johanna hade köpt likadana trosor (vita från samma affär) och då kände jag mig nödd och tvungen att införskaffa textilstämpeldyna och stämpla små roligheter på mina, för att inte alla skulle hamna i hennes låda till slut... Och det var så himla kul så vi fick lite mersmak och gav oss iväg till hobbyaffären. Sen stämplade Elin sin tröja full med glittriga hjärtan. Det blev såååå fint! Linda somnade så hon fick stämpla en annan dag, nattglappare som hon är. Tur att det snart är slut på sommarlovet så det blir ordning igen. Så var jag på en annan utflykt. Denna gång till Grythyttan. Där hälsade jag på i världens finaste nyförvärvade kafé och åt upp hela lagret av pestofrallor. Himmelskt goda. Elin försåg sig med både glass och kaka och sedan bar det av hem till ägarinnan för husesyn. Och där blev vi med katt. Det fanns en liten Märta som det bara inte gick att åka ifrån. Så nu bor hon här och är världens sötaste och snällaste kissemiss.
Sen har familjen fått sin tredje tonåring. Igår fyllde Linda och jag inser att nu är hälften av familjemedlemmarna i tonåren. Det är ju för tur att de inte är fler. Då skulle de vara i majoritet!! Denna lilla nyblivna strålade dagen igenom i alla fall och var mycket nöjd med sina presenter...

2 kommentarer:

teres sa...

Grattis till söt kisse, ja det är inte lätt att motstå små bebisar, livsfarligt.

Hoppla, vad fin tröjan var, förstår vad du menar, duktig hon är Elin.

Grattis till en tonåring till då men du måste väl anses som proffs på området så det kommer gå som en dans :)!

Kram teres

Anonym sa...

Ja, se med din trossamling så går det väl inte att undvika att någon i familjen har likadana ;) - så många modeller tillveraks väl inte?