fredag 7 december 2007

På återbesök i verkligheten

Ja jösses vad det kan vara jobbigt... ALLA ska underhållas just nu. Är det inte egna barn och makar så är det olika fritidsaktiviteter eller olika karaktärsformande projekt. Undra på att tiden blir knapp. Mitt i förvirringen dristade jag mig till att göra ett litet återbesök i en trygg och välbekant miljö där inget är främmande, allt tänkbart och inget är suspekt utan bara ett exempel på ett annat sätt att forma sitt familjesystem. Under det timslånga besöket så hann jag uppleva både sexuella trakasserier och nutidens hårda samhällsklimat. DET känns ju tryggt!

Men å andra sidan är det ju fredag och jag har ju hela helgen på mig... Ska bli lite samkväm och lite pyssel av julkaraktär. Det kan man ju leva med. Får se om det blir en tur till de blå bergen också för ett första trevande försök i "det vita", (jag hörde att det finns 550 meter att tillgå). Och sen är det ju snart måndag igen...

1 kommentar:

Moi sa...

Jodå, 550 m hit och dit det blir snart nio mil det!

Ja, det är ju inte alla som kan lalla runt i "Lala world" om dagarna och erkänn att du både gillar sexuella trakasserier och pang-på-rödbetan mentalitet ;).