onsdag 21 november 2007

Som jag en gång konstaterade; bloggar kan vara besvärliga...

Ja, det var ju det... Nu har det hänt igen, dag efter dag går och inget nytt att rapportera. Ibland inser jag att jag måste ha världens tråkigaste liv när det inte finns nåt som jag tycker är värt att pränta ner. Men just nu är livet mest tvångsåtgärder. Missförstå mig inte, det är riktigt trivsamt men kanske inte så mycket att delge andra om mina äventyr i köket. Jag kan numera koka potatis och sockerärtor och göra olika såser och soppor med linser och många olika rätter, alla men max pointsvärde 6. (Jag berättar inte att jag fuskade genom att gå på fest i fredags (blev lite vin)). Och i morse blev det besök på forna arbetsplatsen. Lovar att där finns tvångsåtgärder av olika slag, dock inga riktade mot mig. Och så är det nya projektet "Flylady". Tvångsåtgärder av städkaraktär. Har påbörjat ett miniprogram som sträcker sig över 30 dagar. Första insatsen: håll diskbänken ren. Maken försökte ställa ett glas på bänken förut och vips var jag där med trasa och diskborste. Inget får finnas där!!! Dag två var aktiviteten: klä på dig (ta på skor också och glöm inte hår och ansikte). Jag kanske måste tillägga att detta är ett program som stammar från "over there". Jag väntar med spänning på vad det ska bli för resultat i slutänden. Och nu, ve och fasa, tänker han poppa popcorn!!

1 kommentar:

Moi sa...

En fråga från oss som inte vet bättre - HUR klär man på sig på hår och ansikte??? Denna kunskap har gått mig förbi.