fredag 9 november 2007

Det har inkommit klagomål...

Det har kommit till min kännedom att det frodas åsikter om att denna eminenta blogg uppdateras för sällan. Det var väl det jag visste, att det bara var en tidsfråga tills ämnet skulle tas upp. Som tur är så har jag fått veta att alla anställda i kommunen ska få utbildning i klagomålshantering så jag återkommer väl när jag gått kursen...

Annars är det grå vardag som är på dagordningen och jag har satt mig själv och maken på strikt VV-diet. Konceptet är taget från de käcka tips hälsomänniskan i lokaltidningen kommit med inför den kommande julfrossan och projektet går under namnet "Vit november". Maken är ju förstås också delaktig i beslutet och har nu somnat på soffan fredagkvällen till ära utan minsta popcorn eller annat njutningsmedel. Jag har ätit fisk fler gånger den gångna veckan än under hela förra året och det lagas mat i både tid och otid. Det är soppor och läckra pizzamackor varvat med oändliga mängder spenat, sockerärtor och morötter. Ja. jisses...

1 kommentar:

Moi sa...

Den där haggan i lokaltidningen har vi skrattat många gånger åt här vid köksbordet. Har du sett blicken på fotot? "Jag är bara lätt psykiskt störd - och gillar att mörda människor" - typ. Hennes käcka (friska?) inlägg och texter få mig att vilja kräkas, och det går man ju ned i vikt av! Dessutom så är väl popcorn vita?