tisdag 15 maj 2007

Bloggar kan vara jobbiga!

Jaha, nu har jag brottats med bloggen igen. Jag kunde inte räkna ut HUR i hela friden jag skulle komma in i min blogg igen. Hade glömt både användarnamn och lösenord. Som tur är så verkar det finnas hjälpsamma tjänster som kan guida en novis i cyberdjungeln.
Dagen har i alla fall bjudit på djupdykning i tvättträsket. Sex personer, det blir en himla massa tvätt! Om man inte troget vårdar tvättkorgarna och regelbundet, (läs dagligen) matar tvättmaskinen var fjärde timme som ett spädbarn, så svämmar det över som ett böljande hav av omaka strumpor, underkläder och jympahandukar i tvättstugan. Jag har slarvat och får därför nu straffkommendering...
Annars är jag mest i ett pärlträsk just nu, eller kanske mer i silvertråds träsk. Jag kan liksom inte hålla fingrarna borta fast jag städat undan och tänkt ta paus några dagar. Det är oroande... Jag borde rita mönster och sy på dotterns balklänning med tanke på att balen är om 14 dagar. Men jag hittar på allt möjligt för att få pilla lite i mina lådor i stället. Men i morgon, DÅ, då ska jag ta tag i det...

2 kommentarer:

teres sa...

*ler med hela ansiktet* och känner igen mig i tvätt-träsket. Fast jag struntar i min straffkommendering ;)!

kram............

Anonym sa...

Åh helt underbara saker!!!