söndag 6 april 2008

Lite pysslig helg

Jag har trillat i pärlträsket igen... Jo, det är helt sant. Fingrarna bara längtar efter att få forma länkar och hitta nya pärlkompisar. Har hunnit med flera nya halsband och har svårt att låta bli att slinka ner på stolen och pilla lite mitt i matlagning och annat.

Och så har vi ÄNTLIGEN dragit igång köksprojektet på allvar. I morgon blir det en första strykning av taket. Ser fram emot att få tapetsera och göra fint...

Har till och med hunnit få till lite vårstädning i rabatterna. Hittade fina vita krokus under det vissna fjolårsböset. Skönt med lite utetid. Elin och jag krattade och fixade så nu ser det ut som det ska i rabatter om våren. Blir sugen på lite trädgårdsplanering och kanske är det i år vi ska göra slag i saken och bestämma var våra planerade och efterlängtade bärbuskar ska vara.

Blondin har jag blivit igen, också. Var på tiden att jag kom till ett beslut där. Eller snarare ett ickebeslut. Samma, samma. Skulle göra nåt radikalt med frisyren också, men, samma, samma. Får bli nästa gång...

Inga kommentarer: