måndag 31 mars 2008

Oväntat

Ibland blir dagarna helt enkelt inte som man tänkt sig... Idag gav jag mig i kast med dagens program med inställningen att det skulle betas av, det som stod i filofaxen. Sedan skulle det bli lite lugna puckar för att kompensera för förra veckans och helgens något skruvade tempo. Och vad händer då? Jo, inget blir ju som bekant som man tänkt sig! Har tillbringat dagen i lokaler med annan huvudman än den där jag är anställd och jag har övat mig i tålamod, i måååånga timmar. Overksamhet av det slaget är gigantiskt tröttande och när väntan utmynnar i antiklimax så är det ju kronan på verket. Har tillbringat kvällen i soffläge, inväntande en ny och bättre dag...

1 kommentar:

Malinmittilivet sa...

Nej, det blir inte alltid som man har tänkt sig... Men vet du? Det blir som det blir... Känns som länge sen (!). Vi hörs! Kram!